Bel mij op nummer 06-13772118
Mei Rins

Over mij

Myn wurk

Joehoe! Ik ben Rinske en ik bied oplossingen aan voor jouw priori-tijds-klachten!
Als structuurgek en klantvriendelijkheids-specialist help ik Fryske ondernemers zoals jou met alles om jou en je klanten blij te maken; van orde scheppen tot systemen creëren en processen te automatiseren.
 
Ik ben geboren in de herfst van 1983 en opgegroeid in Minnertsga, als oudste dochter binnen een ondernemersgezin in de autobranche.

Myn missy

Mijn missie is om ZZP-ers en kleine MKB-ers in Noord-Friesland het vrijheid-blijheid gevoel (terug) te geven! Ik haal vooral energie uit het blij maken van mensen. Ûndernimmers die weer glimlachen nadat ik ze heb ondersteund. Als ik de opluchting van hun gezicht af lees, of het enthousiasme voel dat ze uitstralen om verder te groeien met hun bedrijf, daar doe ik het voor en word ik dan weer blij van!

Ik geloof erg in persoonlijk contact. Mijn visie is dat dit zó waardevol is, dat je juist daarmee het verschil kunt maken, problemen kunt oplossen en ook kunt voorkomen. Dit contact in combinatie met de inzet van de juiste (online) tools, zodat het optimale bereikt wordt qua efficiency en gemak.
 
Mei-RINS betekent ‘Met Rinske’ in het Fries. Het staat voor hulp en samenwerken en dat is precies waar het bij mij om draait. Met mij kom je verder, ‘Mei-RINS komst fierder’!

Typisch ik:

  • Serieuze (wel met tikkie humor hoor) Friezin met gezond boerenverstand.
  • Nogal perfectionistisch, behalve als het om het huishouden gaat…
  • Heb iets met data en verjaardagen, van heel veel mensen onthou ik wanneer ze jarig zijn (kronkel in m’n brein).
  • Probeer graag weer wat nieuws, vooral met eten. Ik bestel nooit hetzelfde gerecht als de vorige keer, hoe lekker het ook was. 

 

Ik hald fan:

  • Chocola, chips en koekjes
  • Schaatsen, skiën in Oostenrijk en yoga
  • Roséetje bij zonsondergang
  • Weekendje Terschelling, beginnend bij de Walvis.
  • Alles zoals de natuur het bedoeld heeft. 


Ik bin net sa gek op:

  • Strijken, doe ik bij hoge uitzondering en voornamelijk strijkkralen.
  • Tuinieren, de wil is er wel, maar ik mis groene vingers.
  • Honing en dadels, hoe gezond dit ook is, ik vind het heel vies!
  • Science fiction, heb ik helemaal niets mee.
  • Chemische en onnatuurlijke troep in verzorgings- en huishoudelijke producten. Daarom maak ik ze af en toe zelf. 
 

Ik bin grutsk op:

  • Het op de wereld zetten van onze 3 kinderen (jahaa lekker cliché)!
  • De rondreis door Venezuela, die ik op mijn 24e in m’n eentje heb gemaakt. Wat Spaans geleerd, in een weeshuis geholpen en spannende avonturen beleefd!
  • De oorkonde ‘best dissertation’, die ik ontving na het afronden van mijn masterstudie.
  • Dat ik al jong, op mijn 20e een HBO diploma op zak had. 

PrivƩ

Mijn man Ytzen en ik wonen met ons gezin (inclusief paard, kat en konijnen) aan een prachtig plekje aan de Ouwedyk. Mijn vrije tijd besteed ik aan mijn paard en heb ik een passie voor natuurlijke gezondheid. Ook zet ik me graag in voor ons mooie dorpje Ouwe-Syl, waar ik in het dorpsbelang zit. Mijn motto: ‘het moet wel leuk blijven’, waarbij ik balanceer tussen goed, gezond en gemak.

Hoe het begon

Toen we vroeger een keer met het vliegtuig op vakantie gingen, wilde ik stewardess worden. Daarna was het verpleegkundige, toen ik een weekje in het ziekenhuis lag. Vervolgens zou ik dierenarts worden, vanwege mijn liefde voor dieren. Skilerares kwam ook nog even tussendoor, na een wintersportvakantie. En tot slot was paardenchirurg mijn wens.
 
In werkelijkheid werd het een klantenservice en verkoop functie in de badmode.
 
In ieder geval, de wens om mensen (of dieren, maar soms is dat onderscheid best lastigšŸ˜œ) te helpen of te bedienen is er altijd geweest!
 
Na dik 10 jaar heb ik het besluit genomen mijn baan in loondienst op te zeggen. Ik was wel tevreden maar niet bevlogen. Ik ben in het diepe gesprongen, en voor mezelf begonnen. Vrijheid, uitdaging, zelf bepalen wanneer ik werk en zelf verantwoordelijk zijn voor mijn eigen ontwikkeling.
 
Ik ging ondernemers helpen. Want die hadden het altijd druk.
Ik was van vele markten thuis, kon van alles wel doen. En voor iedereen ook wel!

Hoe dan?

Natuurlijk liep ik tegen diverse dingen aan. Hoe ging ik dit eigenlijk doen? Wat waren mijn diensten precies en wat voor soort klanten konden bij mij terecht?
 
Na mijn eerste klant ben ik daarom een opleiding bij Petra Fehring gaan volgen aan de Academie voor virtueel professionals. Hier leerde ik met gelijkgestemden hoe ik het ‘ondernemers helpen’ kon aanpakken. Het bleek zelfs gewoon een beroep te zijn; virtueel assistent! De 2 certificaten heb ik nu op zak. ('naar werkwijze')
 
Al doende leer ik. Mijn ondernemersavontuur gaat ook met vallen en opstaan. Veel theorie lezen en me zo optimaal mogelijk voorbereiden. Maar er zijn situaties die je eerst gewoon moet ervaren, voordat je actie onderneemt of naar een oplossing gaat zoeken. Dat zal voor jou vast ook gelden!  

Zo, genoeg over mij! Nu ben ik heel benieuwd naar jou! (-> contact me of gratis checklist?)
Beroepsvereniging VSP
Mei-RINS is aangesloten bij beroepsvereniging
Virtueel Support Professionals

Klanten vertellen

Mijn vorige werkgever, waar ik meer dan 10 jaar met plezier heb gewerkt:

“Wij hebben Rinske leren kennen als een gedreven en klantvriendelijke medewerker die haar werk altijd met grote inzet en professionaliteit heeft verricht.”

Ella Wiersma en Marloes Heijmans | Cyell & Beachlife